Saturday, November 12, 2011

Menjatuhkan Maruah Orang Melayu



Click Sini Dulu Please, TQ



Hai semua..Macam mana hari ini, ok? Hope semuanya ok dan sihat-sihat sejahtera...

OK, tajuk aku macam serius jew malam nie an..Hee, korang baca dulu baru korang tahu serius ke tak tajuk entry aku nie..Sebenarnya hari ini sehari suntuk blog aku menyepi sebab siang tadi aku pergi hang out bersama My Sayang iaitu Aziah, Nang, Syira dan Fifah..Fuuh, sudah lama tak hang out sama sayang-sayang aku..Hehe, rindu...

So, kat sini aku mahu kongsi something yang aku rasa patut aku cerita..Itu pun kalau korang sudi baca laaa... Peristiwa ini berlaku semasa aku hendak pulang ke rumah dari hang out dengan my sayang petang tadi...

Sebelum itu aku nak tanya: Kalau korang sebagai seorang perempuan melayu yang beragama Islam, sanggup ke korang pakai gaun pendek paras atas lutut?? Hanya pakai itu sahaja tanpa jaket atau seluar getah...Kalau aku sumpah, bagi sejuta pun aku tak akan pakai baju yang tak serupa baju macam tu...

Seriuslly perempuan yang aku nampak petang tadi memang muka tak malu kot..Dengan berpakaian macam tu boleh lagi dia bertengkar dengan teman lelakinya di halayak ramai..Orang melayu tu..Ishh, apa punya perempuan laa macam tu...

Dalam hati aku terdetik, baik tak payah pakai baju kalau hanya pakai gaun pendek..Orang yang bukan beragama Islam aku tak heran sangatlah..Tapi kadang-kadang pemakaian orang melayu Islam nie kalah dengan pemakaian orang bukan Islam nie...kan?

Apa-apa pun biarlah kita bergadai harta bagai jangan sampai bergadai maruah..Harta boleh di cari..Maruah kalau dah tercemar tak akan boleh di cari ganti lagi..Kita berpakaian seperti itu seolah-olah kita memperagakan badan kita kepada halayak ramai.. Huuh, selisih malaikat 44 aku tak mahu jadi macam tu..#Lindungilah hamba-Mu ini..

 Itu sahaja cerita untuk hari ini dan malam ini..Harap ini dapat menyedarkan kita semua..Sekian.. Bye Bye..

#Sambil-sambil tu aku nak minta jasa baik korang untuk like pic INI..Itu pic aku sendiri..Hehe, tapi tiada paksaan OK  

P/s: Tanda akhir zaman

0 comments: