Wednesday, February 22, 2012

Kisah Si "COPYCAT"




Nampak spangebob kat atas nie?? Macam tu lah aku rasa sekarang..Geram+marah+bengang and macam-macam lagi lah yang bercampur baul. Ikutkan rasa macam nak pergi cari orang tu, minta lesen macam polis traffik tahan orang kat tepi jalan tu..

Kenape marah-marah nie?? EHh, aku tak akan marah kalau takde sebab. Dan kalau sebab itu munasabah lagi still boleh diterima. Tapi nie entah la. Rasa macam tak munasabah. Kalau korang pun maybe still rasa perasaan yang sama macam aku rasa sekarang.

COPYCAT!!! Tahu apa itu copy cat?? Tipu la kalau tak tahu apa itu copycat.. Nak tahu pergi search Pakcik Google sendiri.. Not in mood nak terangkan kat korang apa itu copycat.

Aku selalu dengar blogger merungut pasal blognya di copy oleh manusia yang tidak faham bahasa "TOLONG JANGAN JADI COPYCAT". Dan sekarang turn aku pulak untuk merungut..Yeah!! Best dohh.. 

Korang baca entry aku yang nie "Hari Kekasih HARAM Disambut" dan baca pula entry si copycat "Jangan Sambut Valentine Day Tau!" . Dah baca?? Nahh, amek kau! Sebiji telur itik dye copy aku punya entry. Hanya tajuknya sahaja ditukarkan. Aku jumpa entry tu pun masa aku blogwalking ke blog followers aku. Haah, tertangkap sudah!!

Kepada si COPYCAT: Sebagai seorang blogger, tolonglah hargai blogger yang lain. TOLONG jangan COPY entry blogger yang lain. OK! Fine kalau anda mahu copy juga, sila bagi tahu si pemilik blog itu. Jangan main copy terus tanpa minta izin atau bagitahu pun. Kalau entry anda pula di copy, sudah tentu anda juga angin satu badan kan?

P/s: Sebab tulah aku rasa macam nak minta lesen macam polis traffik tahan orang kat tepi jalan tu. Bukan lesen motot atau kereta. Apakan lagi lesen lori atau bas. Aku hanya nak minta lesen kebenaran untuk meng'copy' entry orang! Ade faham!

10 comments:

Unknown said...

serius sebijik! mesti marah kn..sabar.. pasni kmpem die x buat dh

Cik Jannah said...

alahai..biasa kes copy cat nie mesti dari blogger adik2. macam tak ada idea jer adik2 tu. kesian...

Unknown said...

bawak2 bersabaq na dear.hmm tarik napas...lepas.hehhe tapikan kalau fahz jumpa entry yg sama isinya fahz akan tgk date publish.sapa yang publish dulu entry tu dia la yg punya karangan.so dear jgn la cepat marah..cool.patutnya awk rasa bangga sebab..sebab ada jugak org yang "berkenan" dgn karangan awk.mungkin karangan tu ada isi dan fakta yang menarik yang si copycat tak boleh bayangkan..tapi kamu boleh!.hah kira okey la tu..hermm maaf na kalau fahz terlebih type pula..jgn marah fahz tau. (",)

cik ika said...

wah..copycat..
ika suka copycat status fb org..tp law entri ni..err..seelokanya mnta izinla dulu kn..ika ni nk copy status fb kt org pown ika mnta izin dulu..

Ca Ezah said...

ca da terjah beliau..hummm..dia mmg ade tulis kredit kat entry tu copy dr awk..cuma dia silap xbitau awk..sabar keh..namo marah2..dia copy dan smpaikan benda yg baik.insyaALLAH pahala dikongsi bersama.. :)

Syapinknas said...

buat dont know jea kaka ..
diorang buat tak kisah jea if kite marah ..
lagi dia suke agaknya ..

saffiya_aleesya @ echa said...

perghhh sebijik sejibik dia copy erkk..cuma tukar tajuk jer.tp last story dia ada credit kat blog awak erk..harap sabar laa banyak2.saya fhm mesti awak hati panas je kan..

nuhara said...

hehehhehe mmg ramai yg mcm nie syg so banyak2 bersabar yer

admin said...

ok r tu tikah sekurang2 nyer dia tulis kat bawah tu credit untuk ko..dia tulis copy dari blog ko...so naek sikit link blog ko.. xgitu

Unknown said...

hehe chill la, dia ada creditkan ke blog ni kan :)